een visie

pijnlijke elegantie

Je kent ze wel, de reclames van L’Oreal, Sanex en Andrelon. De dames staan schaars gekleed in beeld en douchen op een elegante wijze. Of reclames zoals die van Doutzen Kroes voor L’Oreal, waarbij duidelijk in beeld wordt gebracht hoe wij (vrouwen) de producten zouden gebruiken.

Maar beste mannen, laat ik jullie droom gelijk maar verwoesten; zo gaat het in het echte leven dus helemaal niet. Nadat wij (vrouwen) bijvoorbeeld gesport hebben, willen we ons zo snel mogelijk weer opfrissen. Dan gaan we ons dus echt niet volledig uitsloven om maar zo elegant mogelijk te douchen.

Het is eerder anders. Want stel je voor… je hebt je haren nat gedoucht. Vervolgens lukt het je nog om de shampoo op een redelijk elegante manier in je haar te brengen. Yes, dat is gelukt, niet gek.

Maar dan begint de ellende.

Je hebt je haren vol shampoo, maar er blijkt te veel in te zitten. Langzaam maar zeker schuift een dikke klodder shampoo over je voorhoofd in de richting van je ogen. Net een halve seconde te laat druk je je ogen dicht om te voorkomen dat de shampoo erin schuift. Helaas, een geprik van jewelste onder je oogleden is het gevolg. Omdat de shampoo moet intrekken in je haar, kun je niet gelijk je hoofd schoonspoelen, want dan kun je opnieuw. Oh h*l, wat doet dit zeer!!! Dan is eindelijk het moment daar dat je de shampoo eruit kunt spoelen. Yes! Want je wilt zo snel mogelijk van het geprik in je ogen af.

En dan, beste mannen, dan denken wij dus niet meer aan elegantie onder de douche. Dan moet douchen snel en is het alleen maar praktisch. En reken maar dat Doutzen hetzelfde doet…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *