Wat is mijn cadans? 96 rpm, oke dat is prima. De souplesse waarmee mijn benen draaien, voel ik ook. De cadansmeter op mijn Garmin bevestigd mijn gevoel en stuurt me op sommige momenten bij.

Wat is mijn hartslag? 153 bpm. Dan fiets ik op ongeveer 70% van mijn maximale hartslag, die ik heb ingesteld op 190. Heel realistisch, maar meestal haal ik deze hartslag (net) niet. Dit bevestigt nog eens dat ik lekker op souplesse draai en de fietstocht me tot nu toe niet veel energie kost.

Dan krijg ik de wind op de kop, het laatste stukje naar huis. Een eind voor me glinstert het metaal van een fiets me tegemoet. Er naartoe? Nee! Je zou op souplesse draaien en dat gaat zo goed tot nu toe! Ach wat, ik voel me nu nog goed, gaan met die banaan.

Ik kijk op mijn metertje. Cadans is rond de 94 rpm, maar de hartslag een stuk hoger dan eerst, namelijk net onder de 170 bpm. Maar mijn snelheid is ook wat hoger dan eerder; met dik 27 km/uur rijd ik tegen de wind in.

Dan, vlak voor het plaatsnaambord haal ik de fietser in. Yes, gelukt! Nu als de donder echt herstellen, ik wil geen last hebben van mijn benen. Snelheid zakt, cadans zakt en hartslag zakt. Op mijn Garmin zie ik nu ook dat ik al weer dik 42 km. heb afgelegd, met een gemiddelde snelheid boven de 26 km/uur. En dit was een herstelronde! Niet slecht, al zeg ik het zelf 🙂