Ik word uitgemaakt voor een nerd, soms ben ik het er mee eens, soms ook echt niet. Op het gebied van computers ben ik bijvoorbeeld op het werk wel een aardige nerd. Maar als ik dan naast onze automatiseerder sta, val ik meer onder de noemer niet-nerd (noob wil ik mezelf niet noemen).

Hoe dan ook, thuis deed ik al vrij veel met digitale dingen. Ik heb bijvoorbeeld al zeker al meer dan 10 jaar een eigen website, hoorde bij de eerste gebruikers van hyves en ben ook met dtp- en design-software niet onbekend.

Toch was er nog één ding waar ik thuis nog heel erg analoog in was, namelijk mijn analoge kabeltelevisie. De een na de ander om me heen had al lange tijd schotel, digitenne of digitale televisie via de kabel. Eindelijk zag ik een paar weken geleden het digitale licht en heb mijn analoge abonnement aangepast naar een digitaal abonnement.

Het aanpassen was zo gedaan, maar de uitvoering van UPC was niet heel erg netjes. Eerst moest ik lang wachten. Ik had nog niks ontvangen toen ik gebeld werd door UPC. Ze konden me een aanbieding, gunstiger dan mijn aangevraagde wijziging van het abonnement. Ik hapte toe en kreeg vervolgens in de mail van beide aanpassingen een bevestigingsmail. Ik vertrouwde het niet, belde met UPC en die zeiden dat er niks aan de hand was en dat de twee dozen (mediabox en modem) deze week aan de deur zouden worden gebracht.

Gister had ik de post gemist, vandaag kon ik één pakket in ontvangst nemen… Jep, één pakket dus, alleen de mediabox. Ik voel aan mijn water dat het niet helemaal goed gaat komen, maar wil nog even afwachten wat de post komende week nog komt brengen. Ik vermoed dat ik straks met twee mediaboxen en één modem zit. Toch maandag maar weer even bellen met UPC.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *