In de afgelopen dagen heb ik weer veel nieuwe dingen geleerd en dat allemaal door één enorme aanrijding. “En mevrouw Stemband, wat heeft u dan geleerd?” Tja… was het mevrouw Stemband maar geweest!

Wat ik onder meer geleerd heb is dat een kneuzing geen pijn doet wanneer je rust houdt. Helaas voel je een kneuzing aan het borstbeen (door de autogordel) na een dagje werken op kantoor al! Dat belooft nog wat voor spinning woensdag, fietsen donderdag en training zaterdag!

Verder ken ik het onderscheid tussen total-loss en total-loss. Jij ziet het zo niet? Dan zal ik het uitleggen.
In eerste instantie heb je total-loss in de vorm van dat een auto onherstelbaar beschadigd is. Daarvan kun je spreken wanneer je auto bijvoorbeeld uitgebrand is. Na een aanrijding zoals de mijne is de auto nog wel te herstellen, maar – en dan komt de tweede vorm van total-loss – de kosten van de reparatie zijn hoger dan de dagwaarde van de auto…

Vandaag is mijn auto bij Care in Drachten beoordeeld. Alleen aan het plaatwerk zit volgens deze experts al een schade van € 9000. Ze hebben dus nog niet goed aan de onderkant en onder de kap gekeken. De auto is financieel total-loss verklaard, jammer voor mij.
Nu maar afwachten hoe het verder afloopt. Ik moet in ieder geval op zoek naar een andere auto!

2 comments

  1. Maar die schade hoef jij toch niet te betalen? Tenminste, uit die andere blog maak ik op dat er een auto van een aanhanger was gerold en dat die aanhanger stilstond midden op de weg… of zoiets. Maar in ieder geval dat het dus niet jouw schuld was.

    Desalniettemin zonde!

    1. Ik ben wel verantwoordelijk gesteld door de partij van de aanhanger. Die reed op de rechterbaan, ik klapte daar achterop… dan ben je helaas voor hun aansprakelijk. Zelf heb ik het vrachtwagentje verantwoordelijk gesteld. De verzekering heeft de boel keurig afgehandeld, hulde aan FBTO! 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *