een visie

freedom of speach

Vorige week werd me gevraagd om een notitie te maken over social media, je weet wel; hyves, facebook, linkedin, twitter en dat soort dingen. Het ging bij die notitie om de mogelijkheden die de social media kunnen bieden voor de promotie van een bedrijf. En, zonder al te veel in de details te willen treden, ik denk dat social media een positieve bijdrage kunnen leveren aan de promotie van een bedrijf via internet.

Maar social media hebben een nadeel. Alles wat je er op zet aan berichten en gedachtengangen, staat online. Tuurlijk kun je het afsluiten, maar je weet zelf ook dat een wachtwoord gekraakt kan worden. Het is een schijnzekerheid wanneer bijvoorbeeld hyves ‘alleen voor vrienden’ opengesteld is.

Om die reden heb ik vandaag de vriendenlijst van mijn hyves verder opgeruimd. Mensen die ik er liever niet in heb staan, heb ik verwijderd. Ik kan mezelf gaan verantwoorden voor die actie, maar dat ga ik lekker niet doen. Dat is dan wel weer het voordeel van online communicatie, verantwoording is niet nodig wanneer je dat niet wilt. Joehoe, vrijheid van meningsuiting! Maar dan wel op een gematigde manier…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *