een visie

Goede service mag best wat kosten

De schade en het gedoe er omheen is nog niet helemaal klaar. De auto is trouwens al wel weer picobello in orde en ook de fietsendrager is vervangen. Maar de ATB (aka Scott) is nog even bij de ‘dokter’.

De diagnose op Scott heb ik laten doen bij een grote fietsenzaak in Groningen. Ze rekenen daar een bepaald bedrag voor en maken een schaderapport dat ik kon gebruiken voor de verzekering. Oke, tot zover niks aan de hand.

Maar ik wilde Scott niet bij die fietsenzaak laten herstellen. Liever bracht ik ‘m bij mijn eigen vertrouwde fietsenhandel; Hiemstra Fietsen in Marum. Gister even een belletje en ja hoor, “kom morgen (vandaag dus) maar langs.”

Fiets halen bij de grote fietsenzaak die ook een winkel in mijn woonplaats heeft, en vervolgens naar Hiemstra brengen. Even wachten, het is druk in de zaak. Een kopje koffie, een praatje hier en daar, het collectieboek van Willier van 2013 bekijken; ik vermaak me wel!

Dan samen kijken naar de fiets en de diagnose die ik eerder mee had gekregen wordt bijgesteld. Nogal drastisch bijgesteld ook… naar beneden zeg maar. Wanneer ik vraag wanneer Scott weer klaar is voor gebruik kan het bovendien snel. Sneller dan bij de grote Groningse fietsenzaak. Wat een service! Daarom ga ik liever niet naar die grote fietsenzaak, maar in verband met de vakantie kon het even niet anders.

Dat soort service, dat krijg je bij grotere winkelketens gewoon niet. Laat staan bij internetwinkels. En het mooie is, dat Hiemstra dus niet eens duurder is; Service hoeft niet altijd meer te kosten!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *