De beenspieren worden iedere week een paar keer op de proef gesteld. Ook de longen en het hart krijgen er op zo een moment van langs. En dat helemaal de afgelopen 3 weken, omdat ik niet fit was.

Met het wielrennen train je eigenlijk heel eenzijdig met je lichaam. Wanneer ik mijn lange broeken aantrek merk ik het ook; de bovenbenen zijn dikker geworden. Weinig flubberend vet, grotendeels spieren die nog iedere week verder getraind worden.

Gisteravond had ik het er met P. ook over, dat het eigenlijk best goed is om ook de andere spiergroepen te gaan trainen. Ik heb heel lang ook aan fitness gedaan en dat was eigenlijk heel lekker om te doen. P. vertelde over haar training en ik kreeg er spontaan zin in om met haar mee te gaan doen. Maar het is ’s ochtends op doordeweekse dagen en dan kan ik niet, dan werk ik.

Dus moet ik het anders op zien te lossen, moet ik het zelf gaan doen. Ik ben al begonnen en werk daarbij van boven naar beneden. Eerst train ik mijn kaakspieren. De methode? Meezingen met de Top 50 van de jaren 90 op Q-music en Chokotoff kauwen in de auto.

Langzaamaan werk ik naar beneden… ik ben nog op zoek naar gemakkelijke en passende spieroefeningen voor mijn arm-, romp- en buikspieren. Hebben jullie tips?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *